25 Haziran 2008 Çarşamba

LİMONLU PASTA


Bu fotoğraf çekildikten hemen sonra pasta tamamıyla miğdeme indirilmiştir.mmmm..... :D
Evin darmadağınık halinde,neredeyse annemin bütün herşeyi kolilediği şu günlerde benim canım limonlu pasta çekti ve hemen yapmaya koyuldum.O kadar hafifki yaz günlerinde birebir.Hemen tarifini veriyorum

Malzemeler:

2 yumurta
12 çorba kaşığı toz şeker
2buçuk çorba kaşığı nişasta
2 buçuk bardak su
1 limon
450 gr pötibör bisküvi

Yapılış:

Malzemelerin tümünü çırpıyoruz.Karışıma önce limonun kabuğunu rendeleyip,sonrada limonun suyunu ekliyoruz.Sonra karışımın tümünü tencereye aktarıp ateşe koyuyoruz.Karışımı muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırıyoruz.Muhallebi olunca ateşten alıyoruz.Bir kenarda bisküvileri sütle ıslatıp borcama diziyoruz.Üstünede muhallebimizi.Biküviler bitene kadar bu işlemi tekrarlıyoruz.Hindistan cevizi ile süsleyip dolaba koyuyoruz.Sonrada miğdeye :D

Ben,annem tüm mutfak ihtiyaçlarını kolilediği için,hindistan cevizini ve borcamı kullanamadım:D
Hindistan cevizi yerine pastamın üzerine vişneli tang tozu serpiştirdim.Tang meyve suyu olmak isterken pastama süs oldu :D O tarçınların tabakta ne işi var inanın bende bilmiyorum :D :D

Hiç yorum yok: